środa, 21 listopada 2007

Kierunek Mazury!

Po kilkudniowych internetowych poszukiwaniach i przemyśliwaniach doszliśmy do wniosku, że tegoroczne wakacje spędzimy w kraju, na Mazurach. Miałam kilka innych pomysłów, ale Mazury już od dawna za mną chodziły. Mam ochotę powrócić do dawnych czasów, kiedy wakacje nad mazurskimi jeziorami były moimi najlepszymi wakacjami. Parę lat temu byliśmy na Suwalszczyźnie, nad Wigrami. Bardzo mile wspominam tamte wakacje. Udało nam się znaleźć wiele dzikich miejsc. Tym razem uparłam się na Puszczę Piską. Nie było łatwo, bo większość domków stoi w tzw. osadach domków letniskowych, a to wiąże się z wdychaniem oparów grillowych, słuchaniem darcia się obcych dzieci i różnymi innymi konsekwencjami życia w grupie. Niestety, wciąż wiele tzw. domków letniskowych drastycznie odbiega standardem od domów na Zachodzie, nie odbiegając równocześnie ceną. Wygląda tak, jakby sobie ktoś posprzątał mieszkanie, wyrzucając stare wersalki z lat 70. i plastikowe krzesełka. Wszystko to jedna wielka zbieranina gratów. To też mi się bardzo nie podoba. Chciałam coś skromnego i prostego, ale nie wysypisko starych mebli. Ale jak już coś fajnego znalazłam, to okazywało się, że domek leży zbyt daleko jeziora, albo zbyt daleko lasu, albo zbyt blisko jakiegoś ośrodka. Ponieważ nie można mieć w życiu wszystkiego mój wybór zawęziłam do 3 domów i ostatecznie wybrałam jeden z nich. Jest położony na terenie Mazurskiego Parku Krajobrazowego, nad małym jeziorem Kierwik, w okolicach Spychowa. Jezioro leży w strefie ciszy i wprawdzie po jednej stronie ma kilka osad domków letniskowych, ale ze zdjęć wynika, że nasz domek jest raczej w spokojnej okolicy. Jest ładny, duży (102 m kw.), z kominkiem, nad górce z pięknym widokiem na jezioro (100 m). Wokół lasy Puszczy Piskiej. Blisko do innych jezior mazurskich znanych mi z dzieciństwa, które zamierzam odwiedzić.


2 komentarze:

Wojtek pisze...

No to Iśka, Ty wypróbujesz, a potem poproszę Cię o namiary i ja w przyszłym roku.

pippi pisze...

uprzejmie proszę o namiary na tę piękna lokalizację
pippi