piątek, 21 grudnia 2007

Ariel Ramirez na Boże Narodzenie

Ariel Ramirez to jeden z najsłynniejszych argentyńskich kompozytorów, pianistów i generalnie muzyków. Do jego najsłynniejszych dzieł należy "La Misa Criolla" (Msza Kreolska), która bazuje na oryginalnych rytmach argentyńskich, peruwiańskich i boliwijskich. Ariel Ramirez w wielu wykonaniach współpracował ze znanymi muzykami, do najciekawszych wykonań Mszy Kreolskiej należą te z Mercedes Sosa i Jose Carrerasem. Do innych znanych i wspaniałych dzieł tego kompozytora należą: Navidad Nuestra, Alfonsina y el mar, Cantata Sudamericana, Paris la Liberdad. Mi bardzo podoba się Navidad Nuestra. Ostatnio miałam okazję być na pewnym spotkaniu wigilijnym, podczas którego występowała znakomita wenezuelska śpiewaczka Beatriz Blanco, która wspaniale zaprezentowała pieśni na Boże Narodzenie Ariela Ramireza i to natchnęło mnie pomysłem wspomnienia o nim na łamach mojego blogu tym bardziej, że czas ku temu. Zachęcam do zapoznania się z dwoma kawałkami, które dadzą jako taki ogląd na tę muzykę (jeśli ktoś nie zna Ariela Ramireza).



Brak komentarzy: