piątek, 4 stycznia 2008

Gdynia i Gdańsk w ostatnich dniach starego roku

Dziś pierwsza seria zdjęć znad morza, a konkretnie z naszych wycieczek po Gdyni i Gdańsku.

Molo w Gdyni-Orłowie

Kępa Redłowska, czyli skarpa w Orłowie

Niech słoneczko nie myli - było zimno jak diabli!

Krzysiek jako mój prywatny tragarz obiektywów (nie dorobiłam się jeszcze torby na obiektywy, ale jestem już na dobrej drodze ku temu)

Gdańsk - Stare Miasto

Krzysiek na tzw. Długim Pobrzeżu

Ikona Gdańska - Żuraw

Druga ikona Gdańska - Fontanna Neptuna

Jak widać jesteśmy w okresie Bożonarodzeniowym

Ratusz Miejski w Gdańsku

5 komentarzy:

Jerry pisze...

Chyba ustawiasz zbyt obszerny "size" (co mozna skorygowac w dowolnym programie fotograf. bo przy powiekszeniu zdjecia trzeba je przesuwac w dol i gore i na boki, aby zobaczyc calosc.

recoleta pisze...

Faktycznie mają dużą rozdzielczość, ale nie chce mi się każdego zdjęcia zmniejszać. Wrzucam je tak jak lecą z karty pamięci. Ale myślałam już o tym, żeby je zmniejszać, bo w końcu za dużo miejsca zajmują na stanie, a zresztą nie ma potrzeby wrzucać do internetu oryginalnych zdjęć. Postaram się od następnego zrzutu.

Jerry pisze...

Mi chodzi glownie o wymiary zdjecia. Twoje ostatnie zdjecia nie sa takie duze (okolo 300kb) ale stosujesz wielkosc 1600 X 1063. Ja juz wypraktykowalem, ze 1024 X 661 jest najbardziej odpowiednia wielkoscia na Internecie. Natomiast kwalitet zdjecia i tak mozna zwiekszyc w ramach tego wymiaru. Na internecie nie ma to zreszta wiekszego znaczenia. To jak wazne na papierze.

recoleta pisze...

No to już taki sobie ustawiłam rozmiar w aparacie. Teoretycznie mogłabym go zmniejszyć, ale nigdy nie wiem, czy akurat nie wykonam zdjęcia stulecia, które mogłoby wygrać jakiś konkurs.;-) Często robię wersję papierową, więc chce mieć najlepszą jakość. Oczywiście mogę zdjęcie zmniejszyć w programie, ale jak już wcześniej wspomniałam, jestem leniwa i nie chce mi się.:-))) Ja wprawdzie mam ekran ustawiony na 1152x1063, ale też muszę zdjęcia przesuwać, żeby obejrzeć, więc chyba zmuszę się do zmniejszania zdjęć, bo faktycznie, bez sensu takie oglądanie. Ale zastanawia mnie, dlaczego moja przeglądarka automatycznie nie zmniejsza dopasowuje zdjęć do ekranu...? Kiedyś coś takiego mi sie robiło, wystarczyło tylko kliknąć na ikonkę powiększenia i wtedy widziało się zdjęcie w oryginalnym rozmiarze.

Jerry pisze...

no ale tej funkcji, ktora dopasowuje automatycznie rozmiar do wielkosci ekranu nie ma na blogu tylko w niektorych przegladarkach. Ja tez mam ustawienie na najwyzsza rozdzielczosc a nawet czasami wykonuje zdjecia w formacie RAW co wymaga jednak obrobki zdjecia w programie.