sobota, 15 marca 2008

Free Tibet!

Od czasu gdy na pierwszym moim spotkaniu alpinistów/himalaistów (wiele lat temu) zetknęłam się z tematem Tybetu od razu stałam się wielbicielką tego kraju, ludzi i kultury oraz zagorzałą zwolenniczką wyzwolenia Tybetu. Nie ograniczałam się do wznoszenia każdego pierwszego toastu "za wolność Tybetu", ale również propagowałam wiedzę na ten temat wśród moich znajomych, tworzyłam strony internetowe (za jedną z nich otrzymałam podziękowanie od Lamy z Austrii, jego skomplikowanego nazwiska niestety nie pamiętam), pisałam listy do Jego Świątobliwości Dalai Lamy i zbiorowe odezwy do polskich polityków, artykuły (jeden z nich znajduje się na tej stronie: "Dzień Tybetu..."), czym naraziłam się dwóm dość ważnym osobom, których nazwisk nie wymienię, ale powiem tylko tyle, że błędnie rozumiały politykę polsko-chińską.

Teraz, gdy po raz kolejny Tybetem wstrząsają demonstracje, krwawo tłumione przez chińskie władze, w tym wojsko z czołgami na czele, znowu bardzo przeżywam tragiczną historię narodu tybetańskiego. Łącząc się z nimi duchowo, zachęcam Was do odwiedzenia kilku stron internetowych, poczytania o historii Tybetu oraz o Jego Świątobliwości Dalaj Lamie i jego życiu. Nie musicie być buddystami, wystarczy, że nieobojętny jest Wam los ludzi, będących mniejszością narodową we własnym kraju, a nam Polakom, szczególnie nieobojętny powinien być los ludzi żyjących pod jarzmem okupanta, los narodu, któremu odebrano jego ojczyznę i pozbawiono godności. NIE MILCZMY!

Dalai Lama (ur. 1935) - XIV Dalajlama (właściwie Tenzin Gyatso), duchowy przywódca Tybetu walczącego o swe prawa z Chinami, zwierzchnik lamaizmu. Po agresji Chin na Tybet (1949-1950) w 1959 r. uciekł do Indii, gdzie do dziś przebywa na wygnaniu.


Polecam strony:
Amnesty International: www.amnesty.org.pl
Helsińska Fundacja Praw Człowieka: www.hfhrpol.waw.pl/Tybet
Polskie Stowarzyszenie Przyjaciół Tybetu: ratujtybet.org
International Campaign for Tibet: www.savetibet.org
Students For a Free Tibet: www.studentsforafreetibet.org
Klub Gaja: Wolny Tybet
Stowarzyszenie Studenci Dla Wolnego Tybetu: www.sft.org.pl/index.htm
Free Tibet Campaign: www.freetibet.org

Brak komentarzy: