wtorek, 4 marca 2008

Idzie wiosna

Nieubłagalnie. Mam w tym roku wybitny niedosyt śniegu, ale cóż... Do niedawna miałam jeszcze nadzieję, że posypie, teraz już nie ma co liczyć na śnieg, a raczej nastawić się na zmianę pory roku. Dziś biegłam przez Katowice z aparatem w ręku i zauważyłam bardzo wyraźne ślady nadchodzącej wiosny. Katowice wciąż jeszcze szare, a efekt ten potęguje nieustająca od dłuższego czasu szarość nieba, jednak tu i ówdzie zaczyna wybijać się nieśmiało coś zielonego. Poniżej kilka zdjęć z mojego "spaceru".





7 komentarzy:

Jerry pisze...

do jakiego aparatu podkrecasz te obiektywy?

recoleta pisze...

To akurat zdjęcia robione aparatem służbowym: Canon 400 D ze standardowym canonowskim obiektywem 18-55 mm.

Jerry pisze...

to taki wlasnie obiektyw i aparat jak moj, ale ja nie jestem specjalnie zadowolony z obiektywu i dlatego szukam czegos lepszego.

recoleta pisze...

Ten obiektyw kompletnie nie daje sobie rady w zlych warunkach pogodowych, jest dosc ciemny. Trzeba sie sporo namozolic, zeby cos z niego wydusic. Mozna zwiekszac ISO, ale wtedy zwieksza sie ryzyko ziarna. Mozna tez kombinowac czasem (wydluzac) i odpowiednio przysloną, ale wtedy zdjecia nie sa zbyt ostre. Ustawienia tego zdjecia z listkami: ISO 800, 1/125 i 4,5. A potem 20 minut pracy w edytorze grafiki. Ale dobrze sprawdza się w warunkach dobrego oswietlenia. Ma swoje plusy i minusy.

Jerry pisze...

ja we wpisie z 14 april 2007 mam podobne zdjecie zrobione bardzo szybko bez recznego ustawienia ostrosci, ale tam zastosowalem ISO 200 natomiast czas dalem 1/800 bo zumowalem do maxa tzn. 55mm i nie chcialem aby zdjecie bylo poruszone, przyslona wyszla w ten sposob f=5.6. Masz racje, ze ten objektyw jest dosyc "ciemny" ale mozna temu zaradzic przez odpowiednie kompensowanie na plus ekspozycji zdjecia, co ja bardzo czesto stosuje i wtedy jest wszystko OK.

recoleta pisze...

Ja jestem bardzo zadowolona z mojej tuby. To bardzo jasny obiektyw i robi naprawdę świetne, ostre zdjęcia, nawet w bardzo kiepskich warunkach. Dużo ciekawych rzeczy można dowiedzieć sie na stronie moje ulubionego pisma fotograficznego: http://www.dfv.pl/. Polecam. Mam tam swój profil i nawet ostatnio jedno z moich zdjęć zostało wyróżnione przez redakcję. Znajduje się teraz w zakładce "redakcja poleca". Ta strona to internetowa wersja pisma - miesięcznika - papierowego, które od jesieni kupuję. Bardzo wartościowa rzecz.

Jerry pisze...

Piszac "tuba" masz na mysli ten obiektyw Sigma z duzym zoomem ?