wtorek, 15 grudnia 2009

Javi Cantero - młody głos flamenco / Javi Cantero - la joven voz flamenca

Ponieważ znowu zrobiło się przeraźliwie zimno i na najbliższe dni zapowiadane jest jeszcze większe ochłodzenie (nawet do minus 20 stopni) zatem proponuję coś na rozgrzanie. Gdy kilka lat temu byłam w Andaluzji usłyszałam tam fantastyczny głos. Oczywiście chodzi o flamenco, którego dźwięki dobywały się spod każdego andaluzyjskiego kamienia. To było niesamowite, że tam faktycznie powszechnie słucha się flamenco, jest to żywy gatunek, a nie tylko odpust dla turystów. W ten sposób usłyszałam Javi Cantero. Wtedy był to bardzo młody człowiek, zdaje się, że miał ok. 20 lat. Ale już wtedy flamenco w jego wykonaniu bardzo mi się spodobało. Niestety, od dłuższego czasu nie słyszałam żadnych nowych kawałków. W pewnym momencie Javi lekko zgłupiał, bo nagrał coś w klimatach disco-pop, co wstrząsnęło mną, bo nie dało się tego słuchać. Zaledwie kilka dni temu odkryłam, że pojawiła się jego nowa płyta, moim zdaniem rewelacyjna. Słucham ją na okrągło. Cieszę się, że Javi Cantero poszedł po rozum do głowy i wrócił do klimatów flamenco, bo mu to najlepiej wychodzi. Ma wspaniały głos. Polecam. Poniżej dwa utwory z najnowszej płyty "Sin Pedigrí": "Mi casita" i "Buchitos de esperanza". W tym pierwszym wideoklipie Javi Cantero występuje na tle mojej ulubionej budowli Granady - Alhambry. Zresztą wideoklip kręcony był w punkcie widokowym San Cristóbal (na wzgórzu Albaicín), gdzie również mamy zrobione zdjęcie (można kliknąć w link, żeby zobaczyć zdjęcia).

***

Javi Cantero es un cantante español, es hijo de El Fary (José Luis Cantero - también un cantante español). Su primer disco fue publicado a los 17 años, y logró ser Disco de Platino con su gran éxito "Y cuanto más acelero". Tuvo como madrina de bautismo a la recordada cantante Rocío Jurado, y como padrino al torero Antoñete. Ha sacao 3 discos. Mas se puede leer en la pagina oficial de Javi Cantero.




1 komentarz:

Jerry pisze...

Kiedys bylem zafascynowany gitara i nawet rok caly uczylem sie grac na niej takie klasyczne utwory w szkole muzycznej (rownolegle z pianinem).