sobota, 29 maja 2010

Niedługo wakacje / Las vacaciones están llegando

Mimo nieprzyjaznej ostatnio aury, wakacje jednak się zbliżają i to wielkimi krokami. Dziś zatem zagadka. Poniżej zdjęcia z miejsca, w którym zamierzam spędzić tegoroczny urlop. Ciekawa jestem, czy zgadniecie, co to za miejsce. Osoby, którym zdradziłam, gdzie wyjeżdżam proszone są o wstrzymanie się od odpowiedzi.:-)


Abajo - las fotos de lugar, donde voy a las vacaciónes.

Pierwsza cecha charakterystyczna - mury obronne, które otaczają całe miasto. Ma ono korzenie w początkach XII wieku, a w XIV wieku otrzymało prawa miejskie!
Las murallas rodean toda la ciudad. La ciudad tiene su raíces a principios del siglo XII, en el siglo XIV recibió los derechos de ciudad.

Domek, w którym będziemy mieszkać
Casa a donde vamos

 Do domu przylega duży sad
Al lado de la casa esta situado una huerta grande

W okolicy 2-3 km jest duże jezioro
2-3 kms de la casa esta ubicado un lago grande



8 komentarzy:

Wojtek pisze...

Nie wiem - ale wygląda na Polskę, jednak dobrze że w ogóle masz plany wakacyjne. My my niestety nie mamy.

Nuleana pisze...

Wygląda jak Szydłów, bo na Mur Chiński ciut za małe, ale pewnie też tam kiedyś dotrzesz ;)

marko pisze...

Z zdjec wyglada b. ciekawie zapewne to gdzies w naszym kraju chociaz Slowacja czy Czechy tez calkiem mozliwe

recoleta pisze...

Tak to jest, jak ma się maturzystę w domu. A tak w ogóle, to chyba nachodzi czas odpępkowienia. Przynajmniej jeśli chodzi o wakacje.

recoleta pisze...

A więc zagadka okazała się łatwa, a myślałam, że Was zwiodę tymi murami obronnymi a'la Carcassonne.;-) Zresztą tak nazywany jest Szydłów (bo o nim mowa) - polskie Carcassonne. Mam już zresztą przygotowaną całą listę atrakcji do zwiedzenia, bo cały region obfituje w ciekawe rezydencje, zamki i niezwykłości przyrodnicze, plus jeden park narodowy. Mam nadzieję, że będzie to dla mnie jeden wielki plener fotograficzny.

Nuleana pisze...

Zgadłam :) Co wygrałam?

recoleta pisze...

He, he mądrala. Była tam i zwaniaczy.:-)))

Nuleana pisze...

A tam zaraz była :) Łamigłówki lubię i tyle :) Człowiek poszperał, poszperał i cyk - trafiony :)