sobota, 11 września 2010

Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni / Academia de la Marina de Guerra en Gdynia

Dziś porcja zdjęć z wizyty w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni i w porcie Marynarki Wojennej. Mam nadzieję, że moje zdjęcia nie łamią tajemnicy państwowej. Mama wrażenie, że ograniczyłam się do zdjęć dość ogólnych, o małym strategicznie znaczeniu. Aczkolwiek kilka razy proszono nas o nierobienie zdjęć. I w zasadzie, w takich miejscach nie robiłam (w zasadzie, he, he). 

 Rektor-Komendant Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni kontradmirał dr inż. Czesław Dyrcz przy płaskorzeźbie pochodzącej z Westerplatte 

Popiersie Krzysztofa Arciszewskiego - pierwszego polskiego zdobywcy Nowego Świata (a konkretnie Brazylii)

Sala do nauki nawigacji

Tu mogę powiedzieć tylko, że to jakiś duży pocisk. Stał w pomieszczeniu, w którym proszono o nierobienie zdjęć. Zdjęć urządzeń z tego pomieszczenia nie robiłam.

Symulatory różnych urządzeń wyposażenia okrętów wojennych. Widać nie stanowią jakiejś nowinki technologicznej, bo pozwolono nam robić zdjęcia

To też symulator

Niczego nie uruchamiałam, ale niektóre urządzenia włączono, aby pokazać jak działają. Było przy tym dużo huku.

Kampus Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni

A to już port Marynarki Wojennej i przepiękna łódź podwodna

Okręt szkoleniowy ORP Iskra



ORP Arctowski. To zdjęcie jest wprowadzeniem do następnego postu, będącego relacją z rejsu tym okrętem do Helu

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Nie ma łodzi podwodnych są okręty podwodne :DDD Pozdrawiam

recoleta pisze...

Jak to nie ma? A żółta łódź podwodna?;-)))

Anonimowy pisze...

żółta łódź podwodna to błąd w tłumaczeniu :P
termin "łódź podwodna" wziął się z rosyjskiego "podwodnaja łodka"

student AMW pozdrawia :P

recoleta pisze...

Miałam na myśli "Yellow Submarine" Beatlesów.;-)