poniedziałek, 7 marca 2011

Bruksela - Parlament Europejski / Bruselas - Parlamento Europeo

Dziś porcja zdjęć z Parlamentu Europejskiego, gdzie również mieliśmy zestaw spotkań oraz zwiedzanie miejsc szczególnie interesujących dla dziennikarzy. Na koniec uczestniczyliśmy w konferencji prasowej Komisji Europejskiej.

Budynek Parlamentu Europejskiego (ja nazwałam go szklarnią)


W Brukseli już wiosna







Do Parlamentu wchodzimy wejściem dla prasy. Na bramkach jest znacznie mniej luda, chociaż też musimy przejść cała procedurę "logowania się" do budynku

 W środku budynku znajduje się gigantyczne patio (taka studnia z zamkniętym dachem). W środku wznosi się na znaczną wysokość dziwny obiekt-rzeźba z metalu, trudno powiedzieć co to, ale robi wrażenie.

Biegnąc na pierwsze spotkanie, mijamy szafki europosłów. To naprawdę przypadek, że zobaczyłam akurat tę

Pierwsze spotkanie mamy z europosłem Jarosławem Wałęsą

 Pan Jarosław Wałęsa opowiadał o sprawach związanych z rybołówstwem oraz rurą na dnie Bałtyku. Trochę opowiadał o swoich trudnych kontaktach z Markiem Migalskim i to wcale nie ja go o to pytałam.



A to już Andrzej Sanderski z działu prasowego Parlamentu Europejskiego. Opowiadał o jego działaniu i współpracy z mediami krajowymi

W budynku PE są studia telewizyjne, z których nadawane są różne programy, relacje ze spotkań, wywiady...

Aby te wszystkie programy sprawnie przebiegały, czuwają nad nimi całe hordy ludzi z obsługi telewizyjnej. Mają do swojej dyspozycji wypasiony sprzęt

To jest Newsroom. Takich stanowisk jest kilkadziesiąt, przy niektórych pracowali dziennikarze

Newsroom

To sala obrad Parlamentu Europejskiego

Codzienna konferencja prasowa Komisji Europejskiej (Midday Briefing)

Sala w której odbywają się konferencje prasowe. Mi podobały się te "saloniki" znajdujące się naokoło sali... chyba dla tłumaczy, jak sobie przypominam
 
A tymczasem przed budynek KE zajechały bryki.
Muszą należeć do jakichś supervipów, bo zaparkowały zaraz przy wejściu du budynku

Zresztą nazwa mówi sama za siebie...

No i wszechobecne niebieskie flagi

Brak komentarzy: