czwartek, 7 kwietnia 2011

6. Śląski Festiwal Jazzowy / 6. Festival de Jazz de Silesia


Wczoraj (tzn. 6 kwietnia) rozpoczął się 6. Śląski Festiwal Jazzowy w Katowicach.  Miałam to szczęście, że byłam podczas inauguracji, którą poprowadził Marcin Kydryński, a na scenie wystąpił genialny Michał Urbaniak. Jako support robiła Krzysia Górniak z zespołem Krzysia Górniak Desire. Też fantastyczna młoda jazzmanka (a może raczej jazz woman). Co mogę powiedzieć? Pierwszy raz na żywo oglądałam (słuchałam) Michała Urbaniaka, oczywiście wcześniej znałam jego muzykę i zawsze mi się podobał, ale "spożywanie" takiej muzyki na żywo, to coś fantastycznego. Rewelacyjny zespół, niesamowicie zgrany, świetna, wyrobiona jazzowo publiczność, po prostu uczta dla uszu. Więcej informacji o festiwalu

Entre los días 6 y 9 de abril, tiene lugar en Katowice (el capital del región de Silesia, Polonia) la sexta edición del Festival de Jazz de Silesia. La edición de este año, que tiene un estilo distinto al de las ediciones anteriores, es una oportunidad para escuchar a verdaderos virtuosos de una música profundamente enraizada en la tradición y el folclore, y que transforma la tradición en música de jazz, conforme a su propio lenguaje.  Para obtener más información: www.sfj.com.pl. El Festival comenzó ayer. Genial música y magníficos músicos, por ejemplo famoso Michał Urbaniak.

 Krzysia Górniak Desire

Krzysia Górniak

 Krzysia Górniak

Marcin Kydryński

Michał Urbaniak i Marcin Pospieszalski

Marcin Pospieszalski 

Michał Urbaniak

Paweł Tomaszewski

Michał Urbaniak

 Frank Parker

3 komentarze:

Wojtek pisze...

O, już Ci zazdroszczę.

marko pisze...

Lubie jazz M. Urbaniaka, przepuscilem okazje bedac jeszcze w stolecznej zbyt pozno dowiedzialem sie o darmowym jego koncercie.

Jerry pisze...

Uwielbiam jazz. Kiedys nawet troche gralem w naszej szkolnej kapeli cos podobnego.