piątek, 30 marca 2012

Sesja fotograficzna z autorem "Korzeńca"

W zeszłym tygodniu pisałam o nowym trendzie literackim - powieści retro. Niedługo w mojej gazecie ukaże się wywiad z autorem Korzeńca, którą to książkę niektórzy już uważają za epopeję sosnowiecką. Na tę okoliczność spotkałam się ze Zbigniewem Białasem na sesji fotograficznej. Autor pokazał mi słynny kafelek, który był zaczynem powieści. Pan Białas przemierzał często ul. Żytnią w Sosnowcu i pewnego dnia zobaczył go w progu wejścia do kamienicy. Jego uwagę zwróciła nazwa "Sosnowice" (ale mieszkańcy Sosnowca doskonale wiedzą, że miasto kiedyś miało taką nazwę). Tak się zastanawiam, ile jeszcze takich ciekawostek, małych lub większych tajemnic kryje się w sosnowieckich podwórkach i korytarzach kamienic (zresztą nie tylko sosnowieckich). Warto dodać, że Korzeniec trafi w maju na deski Teatru Zagłębia, o czym można przeczytać na stronie internetowej: sosnowiec.naszemiasto.pl. Mam zamiar uczestniczyć w premierze.





Brak komentarzy: