niedziela, 17 sierpnia 2014

Wilno tradycyjnie

Wizyta w Wilnie obfitowała w ekscesy pogodowe. Mieliśmy chyba trzy pory roku. Ubierałam się i rozbierałam w polar, zakładałam kurtkę przeciwdeszczową, a za chwilę czapkę i okulary od słońca. I tak co piętnaście minut. Generalnie Wilno kojarzy mi się z kościołami, jeden przy drugim, z jednego wychodziliśmy i wchodziliśmy do drugiego. To, co poniżej, to wybór niewielki wybór i mam nadzieję, że się nie pomyliłam w opisach.

Katedra w Wilnie


Dzwonnica przy katedrze

Kaplica  św. Kazimierza z XVII wieku, którą rozpoczął budować Zygmunt II Waza, a zakończył Władysław IV

Ślad bytności naszego papieża

Katedra położona jest u stóp Góry Zamkowej, na której wznosi się zamek Giedymina z XIV wieku

Wchodzimy na zamek, a właściwie to, co po nim zostało, czyli basztę

Z góry rozciągają się piękne widoki - na nową część miasta...

...i starówkę



Widać też Górę Trzykrzyską


 Kościół św. Anny

 A tuż obok kościół św. św. Franciszka i Bernardyna

Pomnik Adama Mickiewicza na tle tego ostatniego kościoła

Na ulicy Pilies

 W drodze do Ostrej Bramy



Pod Ostrą Bramą kłębi się wycieczka z Polski


 Obraz Matki Boskiej Ostrobramskiej




 Ostra Brama znajduje się przy kościele św. Teresy (widać ją z prawej strony)

Wnętrze kościoła św. Teresy 



1 komentarz:

Krzysztof pisze...

Obraz Matki Bożej Miłosierdzia w Ostrej Bramie to,
"Niewiasta obleczona w słońce
i księżyc pod jej stopami" Ap. 12.1

Półksiężyc pod obrazem to wotum umieszczone tam w 1849 roku.